Francès

L’objectiu del francès com a segona llengua estrangera és que l’alumne pugui desenvolupar-se en els aspectes més comuns de la vida quotidiana: a casa, a l’escola i en les seves relacions amb la gent, en les diferents circumstàncies.

Es tracta que des del primer moment que la llengua estrangera sigui el vehicle de comunicació i interrelació interpersonal, a classe, a partir de petits diàlegs, amb varietat de documents, còmics, poemes, cançons etc, que l’alumne sigui capaç de comprendre i d’ expressar-se, tant oralment com per escrit.

El primer contacte amb la llengua francesa es fa a 6è de primària. Durant l’ESO és una matèria optativa i els alumnes adquireixen les competències d’expressió i comprensió oral i escrita del nivell A2. A 1r de Batxillerat hi ha la possibilitat de seguir aprofundint en el seu aprenentatge per assolir els coneixements del nivell B1. En aquest curs s’organitza un intercanvi amb una escola de Jesús-Maria situada a Remiremont (Lorena).


L’objectif du français comme deuxième langue étrangère, est que l’élève soit capable de se communiquer dans les aspects de la vie quotidienne: à la maison, à l’école et dans plusieurs circonstances.
Il est question depuis le début, que la langue étrangère soit le véhicule de communication et interaction interpersonnel, en classe, à partir de petits dialogues, avec une variété de documents tels que: bandes dessinées, poèmes, chansons, etc…Que l’élève soit capable, non seulement de comprendre des messages oraux ou écrits, mais aussi d’avoir la capacité de s’exprimer, tout autant oralment comme par écrit.
Le premier contact avec la langue française se produit en 6ème année primaire. Pendant la ESO c’est une matière optionelle et les élèves obtiendront le niveau A2 dans les compétences d’expression et de compréhension, autant orale qu’écrite. Il existe la possibilité d’approfondir dans son apprentissage en 1ère année de “Batxillerat”, en ayant pour but la connaissance intermédiaire de la langue (B1). Pendant cette dernière année, un échange est organisé avec une école de Jesus-Maria à Remiremont.